Τετάρτη, 31 Μαΐου 2017

Ο θρύλος του μπάσκετ, Παναγιώτης Γιαννάκης στο 2ο Δημοτικό Κορυδαλλού



Μία εκδήλωση αυτήν την φορά για το μπάσκετ πραγματοποιήθηκε στο 2ο Δημοτικό Κορυδαλλού. Η εκδήλωση ήταν αφιερωμένη στον θρύλο του Ελληνικού μπάσκετ, Παναγιώτη Γιαννάκη, ο οποίος μας τίμησε με την παρουσία του. Πρόκειται για μια από τις μεγαλύτερες προσωπικότητες που έχει αναδείξει ο Ελληνικός αθλητισμός. Λίγοι αθλητές στην ιστορία του Ελληνικού μπάσκετ μπορούν να περηφανεύονται ότι έχουν γράψει το όνομα τους με χρυσά γράμματα τόσο με την φανέλα της εθνικής όσο και με τις φανέλες των συλλόγων που αγωνίστηκαν. Ένας από αυτούς ήταν ο Παναγιώτης Γιαννάκης. Έχει κατακτήσει τίτλους σε κορυφαίο επίπεδο σε επίπεδο συλλόγων αλλά και εθνικών ομάδων και έχει διακριθεί σε οποιαδήποτε διοργάνωση έχει συμμετάσχει τόσο ως αθλητής και όσο και ως προπονητής. Η μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας του με τα χρώματα της εθνικής ομάδας ήταν πέρα από κάθε αμφιβολία η κατάκτηση του Ευρωμπάσκετ του 1987. Ως αρχηγός της Εθνικής Ελλάδας και κόντρα σε όλα τα προγνωστικά, κατέκτησε το χρυσό μετάλλιο νικώντας την ΕΣΣΔ στον τελικό της 14ης Ιουνίου με νίκη 103-101. Η στέψη της εθνικής Ελλάδας σαν πρωταθλήτρια Ευρώπης είχε σαν συνέπεια την εκτόξευση της δημοτικότητας του αθλήματος.Πολύ μεγάλη στιγμή του ήταν επίσης το 2006 όπου οδήγησε την Εθνική στη δεύτερη θέση του Παγκόσμιου πρωταθλήματος στη Σαϊτάμα αποκλείοντας στον ημιτελικό της διοργάνωσης τη Ντρημ Τημ!!  με σκορ 101-95 σοκάροντας όλο τον πλανήτη. 
Το  πρόγραμμα της εκδήλωσης μας περιελάμβανε: α)παρακολούθηση διαφόρων   βίντεο για να γνωρίσουν οι μαθητές καλύτερα αυτό το πολύ όμορφο άθλημα, β)ένα βίντεο-αφιέρωμα που παρουσίαζε μεγάλες στιγμές από  την πορεία του αρχηγού , στα Ελληνικά και ξένα γήπεδα. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι και ιδιαίτερα τα παιδιά.γ)έναν  μικρής διάρκειας αγώνα μπάσκετ μεταξύ των παιδιών της ΣΤ΄ τάξης δ) μία ανοιχτή συζήτηση με όλα τα παιδιά και τον Γιαννάκη στο προαύλιο του σχολείου όπου αρχικά αναφέρθηκε στις προσωπικές του εμπειρίες  ως πρώην μεγάλος καλαθοσφαιριστής και νυν προπονητής.Κατόπιν μιλώντας εξήγησε τη σημασία του «νους υγιής εν σώματι υγιεί» τονίζοντας μεταξύ άλλων ότι «η σωματική κι η πνευματική υγεία του ανθρώπου είναι αλληλένδετες». Με αυτόν τον τρόπο θέλησε να προτρέψει τα παιδιά να δίνουν την ίδια βαρύτητα για να είναι καλοί μαθητές, άνθρωποι και αθλητές, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην σημασία της προσπάθειας, της επιμονής και της ομαδικότητας. Οφείλω να πω ότι  τα παιδιά του σχολείου μας επεφύλαξαν πολύ θερμή υποδοχή στο Παναγιώτη Γιαννάκη, του χάρισαν επίσης ζωγραφιές δικές τους σχετικές με το μπάσκετ και φυσικά του έκαναν αρκετές ερωτήσεις. 

Στη συνέχεια τον τιμήσαμε παρουσία του Διευθυντή και όλου του σχολείου, δίνοντας του ένα μικρό δεντράκι ελιάς.Συνηθίζουμε να δίνουμε ως σχολείο αυτό το σημαντικό δώρο, διότι το δεντράκι ελιάς αποτέλεσε  σύμβολο του Ολυμπιακού ιδεώδους. Την επιμέλεια της εκδήλωσης είχαν οι  δύο γυμναστές , κ. Δώρα και κ. Αγαμέμνων. Bίντεο, η γυμνάστρια του 2ου Δημοτικού Κορυδαλλού, κ.Δώρα .
 Δείτε αποσπάσματα από την εκδήλωση,βίντεο-αφιέρωμα, φωτογραφίες και ένα 10λεπτο από την ομιλία του Γιαννάκη στο βίντεο που ακολουθεί:





Το sepk.gr.( ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ) όπου πρόεδρος ειναι ο Παναγιώτης Γιαννάκης ανάφέρεται για την εκπαιδευτική του επίσκεψη στο σχολείο μας. Πατήστε για να το  δείτε εδώ

Πέμπτη, 13 Απριλίου 2017

Τι είναι τα αντιοξειδωτικά και γιατί ειναι τόσο σημαντικά για την υγεία μας



«Είναι κοινά παραδεκτό ότι η εποχή μας χαρακτηρίζεται από την έξαρση πληθώρας επιβαρυντικών για την υγεία παραγόντων. Ιδιαίτερα η ατμοσφαιρική ρύπανση, η  κακή διατροφή, το στρες και το  κάπνισμα ευθύνονται για ένα σημαντικό ποσοστό νοσημάτων. Η σημασία του οξυγόνου στο φαινόμενο της ζωής ειναι πολυ σημαντική.Στον άνθρωπο το οξυγόνο δίνει ζωή αλλά έχει και μια σκοτεινή πλευρά. Όταν ενώνεται χημικά με τις τροφές μέσα στα κύτταρα του σώματος για να πάρουμε ενέργεια, προκύπτουν ορισμένα μόρια που μπορεί να βλάψουν την υγεία μας.Πάρτε παράδειγμα το αυτοκίνητο το οποίο κινείται επειδή το οξυγόνο ενώνεται χημικά με τη βενζίνη. Η καύση είναι ατελής και παράγονται καυσαέρια που είναι βλαβερά για την υγεία μας. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και μέσα στα κύτταρα του σώματος. Το 2-4% του οξυγόνου που καταναλώνουμε μετατρέπεται σε δραστικά μόρια που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες και φαίνεται πως μπορεί να βλάψουν την υγεία. Ίσως να ξέρετε ότι το 30% των μαραθωνοδρόμων αρρωσταίνει μετά από  κάποιο αγώνα διότι η κατανάλωση περισσότερου οξυγόνου παράγει πολλές ελεύθερες ρίζες. Η ηλιακή ακτινοβολία επίσης προκαλεί ελεύθερες ρίζες οι οποίες προκαλούν ρυτίδες (γι’ αυτό και η καλύτερη αντιρυτιδική κρέμα είναι η αντιηλιακή).
Αλλά τι είναι οι ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου; Είναι ουσίες που υπάρχουν στο περιβάλλον και προέρχονται τόσο από ανθρωπογενείς πηγές όπως είναι η ατμοσφαιρική ρύπανση ή το κάπνισμα, όσο και από διεργασίες που γίνονται στους ζώντες οργανισμούς, στο πλαίσιο της αναπνοής και των διαδικασιών γήρανσης. Ατυχώς δεν μπορούμε να αποφύγουμε τη δράση των ελευθέρων ριζών στον οργανισμό μας, αφού η ζωή είναι άμεσα εξαρτημένη από την αναπνοή και την επαφή με το περιβάλλον που ζούμε. Όταν οι ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου υπερτερούν των αντιοξειδωτικών ουσιών, οι φθορές των κυττάρων είναι αναπόφευκτες. Μπορεί να προκληθούν καρδιαγγειακές και δερματικές παθήσεις, πρόωρη γήρανση του δέρματος, αλλά και εμφάνιση διαφόρων μορφών καρκίνου». Ο ανθρώπινος οργανισμός όμως, έχει αναπτύξει μηχανισμούς αντιμετώπισης των ελευθέρων ριζών του οξυγόνου με τη βοήθεια των αντιοξειδωτικών ουσιών που προσλαμβάνει κυρίως από τη διατροφή.
Με λίγα λόγια τα αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών του οξυγόνου, που επιτίθενται στα κύτταρα προκαλώντας ή επιταχύνοντας φυσικές διαδικασίες όπως η γήρανση, καθώς και την εκδήλωση χρόνιων βλαβών και νοσημάτων όπως οι καρδιοπάθειες και ο καρκίνος.

Πού υπάρχουν τα αντιοξειδωτικά;

Βιταμίνη C: Στα εσπεριδοειδή, τα μούρα, τα σκούρα πράσινα λαχανικά (σπανάκι, σπαράγγι, πράσινες πιπεριές, μπρόκολο), τις κόκκινες και κίτρινες πιπεριές, τις ντομάτες, τον ανανά, το πεπόνι, τις φράουλες. 
Βιταμίνη E: Στα φυτικά έλαια, τα καρύδια, τους σπόρους, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, το μαύρο ρύζι, τα όσπρια (φασόλια, φακές, φάβα), τα σκούρα πράσινα λαχανικά. 
Σελήνιο: Στα καρύδια, τη μαγιά μπίρας, το μαύρο ρύζι, το κοτόπουλο, τα αυγά, τα γαλακτοκομικά, το σκόρδο, τον σολομό, τον τόνο, τα θαλασσινά, τα δημητριακά ολικής αλέσεως, τα λαχανικά. 
Β-καροτένιο: Στα σκούρα πορτοκαλί, κόκκινα, κίτρινα και πράσινα λαχανικά και φρούτα, όπως το μπρόκολο, το σπανάκι, τα καρότα, οι πιπεριές, τα βερίκοκα. 
Πολυφαινόλες (φλαβονοειδή κ.ά.): Στα φρούτα (εσπεριδοειδή, κεράσια, σταφύλια, μούρα), τα λαχανικά, τα αρωματικά φυτά, το τσάι (πράσινο, λευκό και μαύρο), το κακάο και τα παράγωγά του όπως μαύρη σοκολάτα. 
Λυκοπένιο: Στις ντοµάτες (φρέσκες, μαγειρευτές,λιαστές και επεξεργασμένα προϊόντα ντομάτας) και επίσης στο γκρέιπφρουτ, το καρπούζι και τις πιπεριές. 
Συνένζυμο Q10: Στη σαρδέλα, το σκουμπρί και τη σόγια.

Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2017

Οι κανόνες που ακολουθούν όσοι τρέφονται πραγματικά σωστά


Η υγιεινή διατροφή και ο υγιεινός τρόπος ζωής είναι σημαντικά για το πώς φαινόμαστε, πως νιώθουμε και πόσο απολαμβάνουμε τη ζωή. Οι σωστές αποφάσεις που αφορούν στον τρόπο ζωής και περιλαμβάνουν ισορροπημένη διατροφή και σωματική δραστηριότητα στην τακτική μας ρουτίνα, μπορούν να συμβάλλουν σε μια καλύτερη ζωή. Οι έξυπνες διατροφικές επιλογές από τα πρώτα χρόνια της ζωής, αλλά και στην ενήλικη ζωή, συμβάλλουν επίσης στη μείωση του κινδύνου για συγκεκριμένες παθήσεις όπως η παχυσαρκία, η καρδιαγγειακή νόσος, η υπέρταση, ορισμένοι τύποι καρκίνου και η οστεοπόρωση. Αυτοί είναι οι δέκα βασικοί κανόνες για να ακολουθήσετε και εσείς ένα πιο υγιεινό τρόπο διατροφής.

1. Απολαύστε μεγάλη ποικιλία τροφίμων 

Χρειαζόμαστε περισσότερα από 40 διαφορετικά θρεπτικά συστατικά για καλή υγεία και κανένα μεμονωμένο τρόφιμο δεν μπορεί να τα προσφέρει όλα. Γι’ αυτό η κατανάλωση μιας μεγάλης ποικιλίας τροφίμων (φρούτων, λαχανικών, δημητριακών, κρέατος, ψαριού και κοτόπουλου, γαλακτοκομικών προϊόντων και λιπών και ελαίων), είναι απαραίτητη για καλή υγεία και κάθε τρόφιμο μπορεί να καταναλωθεί στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής. Κάποιες έρευνες έχουν δείξει συσχέτιση μεταξύ της διατροφικής ποικιλίας και της μακροζωίας. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή ποικιλίας τροφίμων αυξάνει την απόλαυση των γευμάτων και των σνακ.